Szanowni Państwo,
przywiązujemy dużą wagę do ochrony danych osobowych i postępowania z nimi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. („RODO”). W ślad za RODO BAVER SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ (KRS: 0000399686) z siedzibą w Warszawie (02-031), przy ul. Góreckiej 43/1A informuje, że jest Administratorem Państwa danych osobowych.
Naszym celem jest udostępnienie Państwu pełnej informacji i umożliwienie kontroli w zakresie przetwarzania przez nas danych oraz udostępnienie wszelkich narzędzi pozwalających naszym Gościom poznać i skorzystać z uprawnień wynikających z przepisów prawa.
Poniżej przedstawiamy informacje dotyczące tego w jaki sposób przetwarzamy Państwa dane osobowe, jak dbamy o ich bezpieczeństwo i komu je udostępniamy.
Pozostajemy do Państwa dyspozycji i w razie jakichkolwiek dodatkowych pytań dotyczących przetwarzania przez nas danych osobowych prosimy o kontakt pod adresem email:
reception@baltic-sopot.pl
PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA:
Minimalizujemy i ograniczamy zakres pozyskiwanych przez nas danych – dane osobowe pozyskiwane są od tylko jednej osoby zameldowanej w pokoju hotelowym, zbieramy jedynie te dane osobowe które są niezbędne do dokonania rezerwacji pobytu, oraz wykonania kompleksowej usługi hotelowej, tj.:
- imię i nazwisko,
- adres ( ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy i miasto),
- numer telefonu,
- adres e-mail,
- numer dokumentu tożsamości,
dodatkowo:
- gdy życzycie sobie Państwo wystawienia faktury VAT, będziemy prosić o udostępnienie nam numeru NIP oraz danych przedsiębiorstwa,
- gdy rezerwacja została dokonana przez Państwa za pośrednictwem portali rezerwacyjnych, do skutecznego dokonania rezerwacji niezbędne jest podanie danych Państwa karty kredytowej, jeśli zgodzą się Państwo na obciążenie z góry opłatą za pobyt,
- w momencie zameldowania prosimy Państwa o okazanie dokumentu ze zdjęciem, celem weryfikacji poprawności przekazanych nam danych. Weryfikacja ta jest konieczna w celu umożliwienia nam dochodzenia ewentualnych roszczeń,
- w momencie zameldowania pozyskujemy informację o kraju Państwa stałego zamieszkiwania – w celu spełnienia obowiązku statystycznego do Głównego Urzędu Statystycznego (GUS przekazujemy jedynie informację o ilości Gości w podziale na kraje stałego miejsca zamieszkania, bez udostępniania danych osobowych naszych Gości),
- w celu spełnienia obowiązku prowadzenia ewidencji osób, pozyskane przez nas dane osobowe są przekazywane do Urzędu Gminy – Urząd jest odrębnym administratorem tych danych.
Nie gromadzimy i nie przetwarzamy danych biometrycznych, takich jak kopie dokumentów tożsamości, fotografii gości itp. Ze względu na bezpieczeństwo osób i mienia, przestrzenie ogólnodostępne na zewnątrz i wewnątrz obiektu (korytarze, restauracja, parking) objęte są całodobowym monitoringiem – który nie jest ukierunkowany na identyfikowanie osób fizycznych. Dane z monitoringu przetwarzane są wyłącznie w celu ochrony osób i mienia, czyli w naszym uzasadnionym interesie. Miejsca objęte monitoringiem zostały oznaczone w widoczny sposób.
Podanie przez Państwa danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne, ale jednocześnie jest konieczne w celu wykonania rezerwacji pobytu i usługi hotelowej.
Państwa dane są przez nas gromadzone w ramach procesu rezerwacji dokonywanej:
– za pośrednictwem strony internetowej,
– za pośrednictwem poczty elektronicznej,
– telefonicznie,
– osobiście w hotelu,
a także w trakcie Państwa zameldowania w obiekcie.
Państwa dane możemy pozyskać również od naszych partnerów (Booking.com, HRS, organizatorów imprez, itp. ), jeśli wyrazili Państwo na to zgodę.
Państwa dane osobowe nie są przez nas wykorzystywane w celu wysyłki oferty handlowej i działań marketingowych.
PRZECHOWYWANIE DANYCH OSOBOWYCH:
Państwa dane osobowe są przechowywane w dwóch formach:
- elektronicznej, w hotelowym systemie komputerowym S4H,
- papierowej, w formie wydruków potwierdzeń rezerwacji, kart meldunkowych, dokumentów wygenerowanych z hotelowego systemu komputerowego,
na terenie obiektu, tj. w Sopocie, przy ul. Bitwy pod Płowcami nr 62.
Karty meldunkowe, wydruki potwierdzeń rezerwacji, dokumenty wygenerowane przez system elektroniczny niszczone są w sposób trwały i skuteczny niezwłocznie po Państwa wymeldowaniu.
Państwa dane zostają wykasowana z systemu S4H niezwłocznie po wymeldowaniu. Dane archiwalne w formie elektronicznej przechowywane są w hotelowym systemie komputerowym przez okres maksymalnie 6 lat. Jednocześnie pragniemy zwrócić Państwa uwagę na fakt, że w sytuacji gdy dane będą nam niezbędne do obrony swoich praw, wyegzekwowania przysługujących nam roszczeń lub gdy o udostępnienie danych zwrócą się do nas organy ściągania – czas przechowywania danych osobowych może ulec proporcjonalnemu wydłużeniu.
Zapis z monitoringu hotelowego przechowywany jest w formie elektronicznej na serwerach komputerowych hotelu przez okres około 30 dni, w zależności od tego, czy zapis prowadzony był w sposób ciągły, czy z przerwami (kamery aktywizują się i nagrywają w momencie wykrycia ruchu).
Dostęp do Państwa danych osobowych mają jedynie uprawnieni pracownicy oraz podmioty z którymi zawarto odrębne umowy. Stosujemy rozwiązania techniczne i organizacyjne, których celem jest zapewnienie maksymalnej ochrony Państwa danych osobowych (więcej informacji znajdą Państwo w naszej POLITYCE BEZPIECZEŃSTWA tu).
PODMIOTY KTÓRYM UDOSTĘPNIAMY DANE:
Państwa dane, zabezpieczone w odpowiedni sposób, będziemy przekazywać podmiotom, które z nami współpracują, są to:
- podmioty zapewniające nam obsługę informatyczną,
- podmioty zapewniające nam obsługę księgową,
- podmiot obsługujący system S4H,
- Urząd Gminy/GUS/organy administracji skarbowej/organy ścigania.
PAŃSTWA PRAWA:
Zgodnie z RODO przysługuje Państwu szereg praw związanych z przekazaniem nam danych osobowych:
- prawo do informacji, w jaki sposób są przetwarzane dane osobowe– w razie pytań dotyczących przetwarzania przez nas danych osobowych prosimy o kontakt mailowy, lub osobisty,
- prawo dostępu i możliwości aktualizacji danych– pozyskanie informacji w tym zakresie jest możliwe droga mailową oraz osobiście – każdorazowo przekażemy Państwu informacje jakie dane przetwarzamy i zaktualizujemy je,
- prawo do usunięcia danych– jeżeli chcą Państwo abyśmy przestali przetwarzać Państwa dane, prosimy o osobiste, lub mailowe zgłoszenie (mogą one być dalej przetwarzane w ograniczonym zakresie, np. w celu dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, które mogą być kierowane przeciwko nam),
- prawo do żądania ograniczenia przetwarzaniadanych,
- prawo zgłoszenia sprzeciwuwobec przetwarzania danych, gdy podstawą przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora,
- zawsze macie Państwo prawo cofnięcia zgody oraz przeniesienia danych – gdy dane są przetwarzane na podstawie Państwa zgody.
Wszelkie wskazane powyżej prośby, żądania i pytania mogą Państwo skierować do nas drogą mailową: e-mail: reception@baltic-sopot.pl, telefonicznie: +48 58 551 32 01, lub osobiście w obiekcie położonym w Sopocie, przy ulicy Bitwy pod Płowcami 62.
Pozostajemy do Państwa dyspozycji, jeśli mają Państwo jakiekolwiek pytania, lub wątpliwości związane z przetwarzaniem przez nas danych osobowych, lub chcą Państwo skorzystać z uprawnień wynikających z RODO, poprosimy o informację – drogą mailową reception@baltic-sopot.pl,, lub osobiście.
Jeżeli uznają Państwo, że przetwarzamy dane osobowe niezgodnie z prawem, mogą Państwo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.